lunes, 5 de marzo de 2018

Rumb a Marrakech

11-09-17 

Dilluns. Ha arribat el moment de despedir-me d'aquesta família tan especial i d'aquest lloc que m'ha robat el cor. Això sí, puc dir que he aprofitat bé el temps... Ceràmica de principi a fi, fer pa, passejades i postes de sol, una visita al zoco de Ourtzagh i fins i tot un casament!

Forn de pa de la casa construit per l'Aïcha



Tajine. Sense paraules!!!! Bnin!

Comitiva per anar a casa el nuvi durant el casament

Zoco de Ourtzagh



L'Ali m'acompanya amb la furgoneta a Ourtzagh i allà quatre estudiants i jo agafem un taxi direcció Fes. Hi passo la tarda visitant la medina i les seves infinites botiguetes. A Fes s'hi fa una ceràmica molt peculiar, amb el característic color blau cobalt, però no hi visito cap taller.


Botiga de ceràmica a la medina de Fes

Agafo el tren de nit cap a Marrakech.



12-09-17

Al matí em trobo amb la Zineb Triki, una artista que va estudiar ceràmica a Granada fa uns anys i que coneix també la família Lakhal i la Mama Aïcha. Anem al seu taller ARTERRE http://arterre-marrakech.com/, que està a casa seva i m'explica la seva experiència a Aïn Bouchrik, els projectes que té entre mans i em dóna referències sobre els ceramistes de Safi, ciutat d'on ella és originària i que és el meu pròxim destí.

Fent un tomb per la medina compro ceràmica de Fes, un bol amb decoració cal·ligrafiada preciós. La Zineb m'ajuda a diferenciar la ceràmica d'un lloc a un altre i me n'explica detalls. També compro dos bols fets a Tamegroute, un poble situat al desert, al sud de Marroc, i on fan una característica ceràmica esmaltada. Aquests esmalts s'aconsegueixen amb combinacions de manganès, coure, plom i antimoni entre altres. M'hi queda pendent una visita.
Ceràmica de Tamegroute

A la tarda visitem la fundació Dar Bellarj https://www.facebook.com/darbellarj/, on ara mateix i fins el 31 d'octubre s'hi troba l'exposició Femme Gravée. Tatuage: art et tradition, sobre l'història dels tatuatges feminins amazigh. Les simbologies utilitzades són les mateixes que en la terrisseria, així que no pot ser més interessant. Aquí l'enllaç a un article sobre la expo: https://www.yabiladi.com/articles/details/60259/marrakech-exposition-fait-sortir-tatouages.html





No hay comentarios:

Publicar un comentario